tisdag 1 juli 2008

Shopping och sjukdomar

Igår var mamma och jag i Jönköping hela dagen och shoppade.
Vi hade bestämt träff med Louise och William, det var första gången vi träffades. Det var jätteroligt. Hoppas att vi träffar dom snart igen. Min mamma och Williams mamma shoppade loss. Det inhandlades förstås kläder till oss skitungar (kommer bilder).
Mamma köpte 3 par skor till sig själv (det var hon värd).
Sen handlade vi lite på Ikea fast det var mest till morbror Mattias.
Mamma och pappa köpte ny dator så nu har dom en sån där bärbar, det tycker dom är roligt.
Efter Jönköping åkte vi över Sävsjö hem och dumpade av grejerna hos morbror. Hans lägenhet är kanonfin.
Efter Sävsjö var det dax att hämta pappa på jobbet sen bar det av till ICA. Som ni kanske förstår så spenderade jag och mamma VÄLDIGT mycket tid i bilen igår men eftersom jag sov mestadels så störde de inte mig så mycket egentligen, men mamma var lite trött på att köra bil så pappa fick ta över.
Som sagt bilder kommer senare under dagen.

Idag är min pappa sjuk, jag tycker jättesynd om honom. han har feber och ont i kroppen. han har skakat och svettats hela natten, sen är han dålig i magen med till råga på allt.
Men optimisten själv tror att han ska kunna gå och jobba några timmar i eftermiddag, mamma är inte lika optimistisk.

Nu ska jag ta hand om pappa medan mamma får va hans slav under dagen med värktabletter och vätska....

ha en bra dag kram Theo

1 kommentar:

Louise sa...

Tack för igår det var jättetrevlig!