fredag 6 februari 2009

Influensa-tider


Vad tycker ni om mina nya fina vårskor som jag har fått?! Visst är de snygga, nu ska vi bara hitta en snygg jacka också. Nån som känner sig manad att köpa?!




Hej på er alla!
Just nu råder det influensa i det Gustafianska/Almiska huset...
Mamma är jätteförkyld och har varit det hela veckan. Hon var hemma från jobbet i tisdags men sen jobbade hon onsdag och torsdag men hon var inte pigg. Influensan har slagit till ordentligt på mammas jobb, massor med människor ligger nerbäddade.
Idag är jag hos mormor, mamma är ledig men behövde få sova ut och slappa en stund idag och kurera sig så hon orkar med pappa i helgen :-)
Jag har också varit jätteförkyld och hostig så jag fick inte gå till dagmamman igår.
Men nu mår jag bättre!
Pappa har också känt av lite förkylningen men det bröt aldrig riktigt ut på honom....än....
Men nu tar vi nya tag i helgen....vila ordinerad fram till söndag då det bär av till Ramkvilla.
Pappa och Jocke ska fixa vår bil, det ska besiktigas och det var visst någon vajer som skulle bytas innan dess.
På måndag ska jag börja på dagis, min dagmamma har blivit förflyttad till dagiset och då får vi barn hänga med dit.
Jag har skolats in där och det har gått jättebra så jag är inte så orolig. Men jag blir alltid så himla ledsen när mamma och pappa lämnar mig på morgonen, tänk om dom inte kommer och hämtar mig mer......
Mamma får så ont i hjärtat när jag blir så ledsen men hon vet ju att efter några minuter så börjar jag leka och då har jag glömt bort både mamma och pappa.
Det finns massor med andra barn att leka med, jag är minst så jag får ganska mycket uppmärksamhet.
Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!
IMORGON ÄR DET MELODIFESTIVAL DELTÄVLING 1 JIPPIE!!!!!
/THEO



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina skor!! Kanon ju!
Skönt attd et flyter på med dagis och allt det. Och så se till nu att håll er friska och krya.
Oj, är det imorgon!?
Det får jag INTE missa!

KRAM!

Anonym sa...

Krya på er, eller dig Malin!
Fast får Magnus det... då blir det inte lätt! Killar och feber du vet!
Ola är lite förkyld här hemma så vi har haft det lite tufft! ;)
Kram Lotat