onsdag 25 mars 2009

En händelserik idag

Idag var både mamma och pappa lediga så då hade vi en familjedag.
Pappa och jag var ute i trädgården och åkte pulka.

Det var jätteroligt. Sen fick jag gå lite på parkeringen. Jag ramlade i en vattenpöl med huvudet neråt men det var inte så farligt , jag låg kvar tyst och väntade på att pappa skulle plocka upp mig. Det gjorde han sen var vi tvungna att gå in, jag blev skitarg.
Visst har jag ett mysigt rum?
Jag har nästan inga leksaker alls, har till och med fått ta ut en del i vardagsrummet pga platsbrist.


Idag var vi en sväng på pappas jobb sen var vi hos farfar och fikade.




När vi kom hem storstädade vi sen kom farmor och fikade och gav mig en traktor.





Farmor firade mamma som fyllt år med. Hon fick rikskupong, tidning och en blomma,tack så mycket!





Sen var vi ute och gick en sväng på kvällen, tog en runda ner till stan och fönstershoppade, jag somnade nästan så fort jag blev satt i vagnen.




När vi kom hem åt vi macka och oboý sen busade vi en massa i sängen och tog massa kort.
Snart är det sovdax.







Jag ber kvällsbön!









Mamma tycker jag ser uttråkad ut.
Imorgon är jag ledig igen från dagis då blir det fika med en jättesöt tjej. Jag ska se till morsan att ta me kameran!
Sen åker vi hem till mormor och morfar.
Pappa ska inte sova hemma imån, han ska på utbildningen med jobbet ända till Jönköping dom ska till och med sova på hotell.
Undrar hur det ska gå för mamma och mej att sova ensamma.
Idag på morgonen gick jag upp vid 07.00. Mamma och pappa ville inte gå upp så jag fick klara mej själv en stund men det var lugnt jag fixade min egen frukost.
Jag hittade en punschrulle som mamma och pappa glömde ta bort från soffbordet igår. MUMS!!
THEO








4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja va bra 11 utanför mitt =)

Anonym sa...

Hej igen! men du, om det är så...jag har fika hemma, undviker dock det själv, men har fruktsallad oxå =) ni kan komma hit om ni vill. Kom efter 10.30

Anonym sa...

Absolut! så gör vi =)

Marra sa...

Rummet var precis lika gulligt som sötungen själv :)