söndag 21 september 2008

Kalas...

Igår var vi på kalas. Pappas moster Kristina fyllde år och pappas kusin Joakim. Mamma och pappa hade varit duktiga och bakat muffins till Kristina, jättesmaskiga med jordgubbar i. Och till Joakim hade mamma gjort ett arrangemang med ljus som luktade jättegott. Pappa hjälpte till att slå in presenten i cellofan, det ska poängteras....
Innan fikat var framme så passade jag på att äta lite på deras fodral till vhs-banden. det var smarrigt...men sen fick jag båda smörgås, muffins och tårta men inte så mycket, åt mest mina majskrokar jag.
Jag och kusinerna Wilma & Lova passade på att visa upp oss tillsammans framför alla kameror som blixtrade....

Efter en hel dag med kalas och springande på stan för att shoppa så däckade jag på kvällen och sov hela natten mellan mamma och pappa.

Idag har jag varit hos mormor och morfar hela dagen. Mamma och pappa ville vara ensamma lite, de yrade nåt om att de ville se en hel film utan avbrott. Det blev även en film när jag kommit hem med efter en himlans massa gos.
Mamma och pappa hade städat jättefint också till min ära.
Jag stökar visst ner så pass säger dom.

Imorgon är det måndag igen, mamma är inte glad åt det säger hon. Hon tycker det är skönast när pappa är hemma, så vi kan busa alla tre. Det tycker jag med förstås...men men vi får väl hoppas att den här veckan som kommer går lika fort som den här.

Nu ska jag i vilket fall gå och snuffsa kudden...och pussa lite på mamma och pappa. Jag får all uppmärksamhet av alla överallt, jag är bortskämd men I like it..... :-)

Sov Gott

/THE One and only

Inga kommentarer: