tisdag 11 november 2008

1 års kontroll

Idag har jag varit på BVC på 1 års kontroll.
Jag busade som bara den i väntrummet, det fanns ju en massa kuliga saker att leka med.
Jag sprang runt med deras gå-vagn oxå, mamma fick jag mig i korridoren.

Sen fick jag träffa min sköterska och doktorn.
Dom vägde mig och mätte mig.
Jag väger nu 13,3 kg och är 80 cm lång.
Dom tyckte att jag var en stor pojk, men hallå jag är ju faktiskt 1 år nu....

Mamma skvallrade till sköterskan och doktorn att jag slåss så mycket och bits. Jag slog en flicka i väntrummet, mamma hann inte ta mig, men jag träffade inte så hårt för hon hann flytta på sig, det var tur det.

När mamma och pappa säger till mig på skarpen tycker jag det låter så roligt så då skrattar jag bara åt dom.

Igår var moster Nina här och grattade mig, jag fick tröja, byxor, 2 böcker och en cd-skiva.

Mamma har inte hunnit ta några bilder på mig än idag men det kanske kommer ikväll eller imorgon.

Snart ska vi gå ner på stan och möta pappa, han kommer med bussen från jobbet,mamma ville ha bilen idag eftersom det regnar och det är långt till BVC.

Men nästa gång när jag ska till BVC så behöver jag inte gå så långt för det ska flytta ner till stan, det blir smidigare.

Nä nu ska jag äta gröt!

Tjingeling
THEO

1 kommentar:

Anton Christoffersen sa...

Tack så mycket, Theo. Jag har haft en jätterolig dag. Imorgon ska jag oxå till BVC och vägas och mätas :) Ha det så bra! Kram Anton