tisdag 25 november 2008

Måndag & Tisdag

Här är jag på väg ner i plurret...pappa ska bada mig medan mamma får en stund framför tv:n själv. Jag har skrikit oavbrutet i ett dygn nu, frågan är bara varför?! Ingen som vet!

Igår skulle mamma va duktig och tvätta dynorna i våra soffor, då passade hon på att dammsuga av dynorna och under tiden så klättrade jag upp i soffan och lekte.














Igår var vi en sväng i Grimstorp och hälsade på Åsa. Vi fick kladdkaka med grädde, det var mumsigt det!





Jag lekte som sjutton med allt hon hade, jag rev ut alla lådorna i köket och kastade massa grejer. Det såg ut som kriget dragit fram....





Åsa hade köpt en nymfparakit till sina pojkar, den tjabbade lite, jag tror inte att den tyckte om att det var en massa snö ute......mamma svor över snön hela vägen dit....









Hemma i min lägenhet i stan.....så tycker jag bäst om skåpet där mamma förvarar handdukarna. Jag river ut allihop men jag plockar inte in efter mig, det gör mamma.











Har ni sett min nya fina napp, den är alldeles rosa, den fick jag av pappa.
Mamma säger att jag bara får ha den hemma och inte när vi åker till affären. Det är så typiskt pappa att hitta på såna tokigheter.
Imån blir det lugnt, mamma ska be till Gud innan hon somnar att jag inte ska skrika hela dagen imån igen....
På torsdag ska vi åka till mormor och baka lussekatter.
Jag ska sova hos mormor och morfar fredag till lördag för mamma och pappa ska vara i Jönköping klockan halv 8 på lrdag morgon och sälja mina gamla kläder och annan bröte.....förhoppningsvis....hoppas få in lite pengar till jul!
Nu är det dags för välling sen sängen!
Jag har sovit jättebra 2 nätter nu och inte vaknat nere vid fotändan.....
Myspys!
THEO




2 kommentarer:

Anton Christoffersen sa...

Hej Theo. Vad tråkigt att du har varit ledsen. Hoppas att du mår bättre nu :) Vad tycker du om snön? Jag tycker att den är ganska spännande men hemskt jobbigt när mamma tvingar på mig en massa kläder. Blir ju så varm innan man har kommit ut. Mamma tycker bara det är jobbigt med snön för man kommer knappt fram med vagnen. Ha det så bra. Kram Anton

Anonym sa...

visst är soffan kul jag har kommit på att jag kan ta hjälp av bordet upp i soffan! Jag tyckte på bilden att det såg ut som att du gick...
Jag river åxå ut det mästa men det är sällan jag plockar in igen...
i måndags tog jag mammas Tidning, och gick och slängde den i papperskorgen.. Mamma muttrade nått om att hom inte var klar med den men jag ville ju att hon skulle leka med mig i stället!
Ha det bra kram William och Lollo